wtorek, 23 kwietnia 2013

Zupa z porów i ziemniaków


Pozostajemy przy zupach, tym razem porowo - ziemniaczana. Reakcja mojej rodzinki na myśl o tej zupie nie była raczej budująca, ale po ugotowaniu zmienili całkowicie zdanie, uznając ją za przepyszną.
Wg Jamiego smakuje na ciepło jak i na zimno np. z sokiem z cytryny, lub jogurtem naturalnym, spróbowałam obu sposobów i jest naprawdę nieźle.

Składniki:

2 marchewki
2 łodygi selera naciowego
2 średnie cebule
400g pora
2 ząbki czosnku
400g ziemniaków
oliwa
2 dowolne kostki bulionowe
sól morska
pieprz świeżo zmielony






Wszystkie warzywa obierz i pokrój. Do rondla wlej oliwę i warzywa. podsmażaj ok 10 minut. Ziemniaki pokrój w tym czasie w kostkę. Rozpuść kostki bulionowe w 1,8 l wody. ja użyłam wołowych, chociaż jestem zwolenniczką ugotowanego wywaru, tym razem poszłam na łatwiznę. Wlej bulion do garnka, dodaj ziemniaki. Całość zamieszaj i gotuj. Zmniejsz ogień i gotuj aż ziemniaki staną się miękkie.


Po ugotowaniu dopraw zupę solą i pieprzem. możesz podawać od razu lub zmiksować.
Moja zupa ma nieco ciemniejszy kolor poprzez rodzaj kostek bulionowych ( wołowych), była naprawdę pyszna. Polecam


Przepis z książki Jamiego "Każdy może gotować"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz