środa, 17 kwietnia 2013

CHILI CON CARNE

Potrawa, do której potrzebne jest dość dużo składników, ale po pokrojeniu, otwarciu puszek i wrzuceniu wszystkiego do garna właściwie robi się sama. w zależności od upodobań można chili przyprawić naprawdę mocno, bądź pozostawić jako wersja light. moje chili było zdecydowanie ostre, jedynie ryż i limonka gasiły nieco pikantny smak. Chili można podawać na wiele sposobów, przez co po ugotowaniu tej potrawy na dwa dni ( a te ilości składników wystarczą na 6 porcji) można jeść codziennie w innej wersji.


Składniki:
2 średnie cebule
2 ząbki czosnku
2 średnie marchewki
2 łodygi selera naciowego
2 czerwone papryki
oliwa
1 czubata łyżeczka chili
1 czubata łyżeczka mielonego kminu
1 czubata łyżeczka mielonego cynamonu
sól morska, świeżo zmielony pieprz
1 x 400gramowa puszka ciecierzycy
1 x 400gramowa puszka czerwonej fasoli
2 x 400gramowe puszki krojonych pomidorów
500g mięsa mielonego wołowego
pęczek świeżej kolendry ( nie znalazłam, nie dodałam)
2 łyżki octu balsamicznego
400g ryżu basmati
limonka
jamie sugeruje podawanie z jogurtem naturalnym i guacamole, ale ja je pominęłam





Obierz i posiekaj cebule, czosnek, marchewkę i seler. Usuń nasiona z papryki i pokrój ja na małe kawałki. Wysoką patelnię postaw na ogniu, wlej oliwę i wrzuć warzywa.




 Dodaj chili, kmin, cynamon, ze sporą szczyptą soli i pieprzu. Smaż ok. 7 minut, aż warzywa nabiorą koloru.


 Dodaj odcedzona ciecierzyce, fasole i pomidory. Dodaj mięso, rozdzielając je drewniana łyżka. Wlej wodę do jednej puszki i tą ilość wlej na patelnię. Dodaj ocet balsamiczny, dopraw sola i pieprzem. Zagotuj całość, zmniejsz ogień i gotuj około godziny, co jakiś czas mieszając.





Chili możesz podawać z ryżem, jogurtem naturalnym i limonka, wszystko posyp pokrojona kolendra.
Smacznego
Danie pyszne i łatwe













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz